Šta morate znati ukoliko se profesionalno ne bavite organizacijom događaja

- Organizacija događaja

Da li ste ikad zapazili činjenicu da kompanije koje se bave dekoracijama, produkcijom različitih vrsta poklona, majica ili pak montažom i tehnikom, ne komuniciraju na sajtovima svoju prezicnu cenu u formi –  Rotaciona glava za osvetljenje prostora – cena – 3.999 RSD. Jako retko, zar ne?

Evo primera i zašto. Svaka kompanija želi da ih okrenete sa sledećim pitanje “Ćao, zovem povodom cvetnih aranžmana na stolovima. Znate, meni bi trebalo 50 komada sličnih kao što imate na sajtu, broj slike 22, možete li mi reći koja je cena po komadu?”.

Sad, odmah da razjasnimo, to su uglavnom privatne porodične firmice kojima takvo pitanje daje mašti na volju da kreiraju cenu, jer ukoliko želite konkretnu ponudu i adekvatnu cenu, morate znati mnogo više o svim sastavnim elementima tog buketa, kao i njegovu okvirnu tržišnu cenu. Dakle, logično da tako nešto ne znate, nije vaše ni da znate mnogo o tome, jer prvo to nije vaš domen posla, a drugo u tom praznog hodu neupućenosti nastaje zarada za kompanije. Da se razumemo, jasno je da zarada postoji, sa razlogom se to zove usluga, ali opet od vas zavisi kako ćete ispregovarati cenu, da li će vas neko narodski rečeno “odrati” ili ćete postići optimalni trošak svog, verovatno ne milionskog, budžeta koji posedujete.

 

 

Probaćemo da vam nabrojimo par praktičnih saveta kako da dobijete najbolje za najmanje, jer pregovaranje je ključ svakog zadovoljnog sporazuma.

  1. Nikad ne pitajte prvo za cenu, naprotiv to je poslednje što pitate.
  2. Objasnite šta organizujete, pustite osobu sa druge strane da se poveže na emotivnom nivou sa vašom pričom, jer na taj način budite empatiju kod sagovornika i stvarate kod njih želju da vam izađu u susret i daju najbolju cenovnu ponudu.
  3. Ukoliko ste prijatni, komunikativni i voljni da uputite drugu stranu u vaš savršen dan koji organizujete, na taj način vas osoba u svojoj glavi prebacuje iz korpe klasičnih mušterija u korpu prijatnih klijenata za koje će želeti da kreira optimalnu kombinaciju cene i kvaliteta.
  4. Napravite se malo blesavi, recite da ste zvali par nekih kompanija pre njih, ali nažalost ne uspevate da nađete odgovarajuću ponudu, na taj način budite kod njih želju da se baš oni dokažu kao najbolji.
  5. Napomenite da ste ipak ograničeni budžetom i nikad na prvu cenu koju dobijete ne recite “kupljeno”, jer ćete uvek dobiti početno najvišu cenovnu ponudu. Da se razumemo, ne mislim da se cenkate kao na pijaci, ali topla naivna rečenica poput “Mnogo vam hvala na ponudi, baš mi se sviđaju vaši aražmani, da li možda postoji mogućnost da nešto promenimo u sastavu aražmana kako bismo eventualno malo umanjili trenutnu cenu”. Možda vam ovo deluje kao kliše rečenica, ali zapamtite najbitniju stvar – UVEK će vam radije učiniti manju cenu, čak i bez izmena, nego što će vas pustiti da odete kod nekog drugog ko će uzeti njihovo “parče hleba”.
  6. Kad konvertujete veće svote novca u drugu valutu uvek prvo pogledate kurs, ne odete u banku, već potražite najpovoljniju menjačnicu kako biste izvukli maksimalnu dobit. Isto princip primenite i kod odabira podizvođača, nemojte biti lakoverni na prvu loptu, okrenite tri, četiri različite strane i steknite uvid u prosečnu, srednju cenu određene usluge, jer ipak je cilj postići najbolju konverziju, zar ne?
  7. Cena je tu da se spusti, dogovor postoji da bi se sklopio. Sve je uvek podložno promenama dok ne postignete željenu stvar. Naravno, da ne pomislite da će vam iko dati nešto za džabe i ispod linije određenog profita, ali uvek možete postići BEST BUY uz šaku pametnog pregovaranja.
Prethodni članak
Sledeći članak

Pročitaj još

Nema komentara

Komentar